Monday, January 23, 2012

..memahami dan terus memahami..

Lma tamenulis..huh, tpi stiap kali hati ni memendam rasa..laju jek duduk dpn lappy n menaip laju..

** termenung seketika..

Hati kalau tadicurahkan pasti sakit. nak mengadu tataw pada siapa.maka disini aku memilih.bkn maw buka pekung di dada..dan tarasa maw menjaja cerita..sekadar melepaskn ape yg terbeku..lgipun tarsa blog aku dipenuhi follower..so aku tarasa aku meraih simpati sesiapa..cuma aku rsa lega melepaskn dgn penulisan :)

Hiba, rasa mencucuk-cucuk hati. Tapi hati aku kena keras, dan aku perlu kuat. Mungkin inilah dugaan..Ya, 2 minggu yg berlalu mmg penuh liku..badan juga terasa penat..hospital menjadi rumah ke2..bermula dengan nenek yg sakit dihospital..hampir 3 minggu ditahan..dituruti adik bongsu aku yg demam, kemudian aku plak yg ditahan wad kerana denggi..dan kini sudah 4 hari ibu jga demam dan lemah badannya..dan untuk hari ni adik aku yg lgi sorg pula demam.. Ya Allah sekiranya semua ini untuk mencuci dosa-dosa kami, aku redha..

Dan hari nie, aku betul2 maw rebah..aku ltey utk menjadi terus-terusan org yg perlu memahami stiap keadaan org..sedangkan aku sedkit pun tidak difahami..aku juga rasa terpinggir bila setiap kali keperluaan aku perlu dikorbankan hanya semata-mata maw jaga hati sekeliling yg len..Rasa tertampar dengan keadaan itu, tpi aku bertanya kembali.. 'adakah aku yg terlalu mendesak?'

Aku rasa kaki terikat..maw saja lari jauh-jauh..tpi ke mana?Kata org tasudah masalah klu kite melarikan diri..semua perlu diatasi..tpi bgimana?aku buntu?Maw saja air mata gugur..tpi aku da ltey menangis utk org len..aku taperlu sakitkan diri sndri utk semua 2..aku perlu tabah dan terus meminta diberikan petunjuk dariNYA..aku yakin mungkin sekarang doa aku tadengari, tpi InsyaALLAH suatu hari pasti..amin















No comments: