Tuesday, December 22, 2015

New Journey Begin

Kadang2, kita xfaham knpa kita nk tpi xdpt.. tpi kita kna yakin aturan Allah da cntik da..

1 Aug 2015, bermula kehidupan bru. Bukan lgi sorg pekerja makan gaji..aku tinggalkan dunia engineer, dri beberapa MNC smpi ke O&G, all about 5years. Kini kna berdiri atas kaki sndri.. Xdela sndri jga sbnrnya..sbb terjun dlm dunia bisnes aku mempunyai partner..

Dgn izin Allah, kami berjaya mendapatkan modal utk membeli butik yg sedia ada..disebabkan aku yg da xkerja, jdi aku move ke Melaka..bermulalah kehidupan PJJ dgn incik suami..

Waktu menulis, kira da 4 bulan aku di Melaka.. da namanya bisnes, ko kna kuatkan mental..msti ada pasang surut..bulan pertama byngkan gaji ko da biasa 4 angka..tetiba drop 500 shj..mmg harus bertabah..

Bila berniaga, mcm2 org yg jmpa..itu jdikan satu keseronokkan jga..tpi makin lma..aku dan partner mula terasa sedikit perit, terkesan dri jnji dan kata2 owner lma..apa yg dijnjikan xseindah kejadian..

Terkadang rsa timbul rsa menyesal, tpi suami pembangkit semangat..kami cuma tercuit sket shj..lgipun, bru 4 bulan..jauh lgi perjalanan utk rsa give up..akhirnya aku dan partner redha..dan anggap ini semua zmn kejatuhan kami..

Tpi aku bertambah terduduk, bila memikirkan kesihatan ayah..dri bual bicara rakan2..byk lgi yg perlu difikirkan andai takdir umur ayah aku panjang.. Ko byngkn, dgn rsa terjatuh, membeli ubat di farmasi dgn hrga RM890, air mata mmg xdpt ditahan..

"Allahuakhbar.. berikan terus aku kekuatan utk berbakti pda ayah"

Klu aku masih makan gaji, aku tidak terlalu risau..tpi situasi skrg lain..aku makin ligat memikirkan future financial utk rawatan ayah..perlu ke aku bekerja semula? Jdikan hasil butik sebgi backup kerana iainya belum established sepenuhnya..

Tpi aku syukur, dpt partner yg sgt memahami..memberi aku laluan guna duit dlu mna yg perlu.. Kwn2 sekeliling yg sgt menyokong.. 

Ayah jga dilimpahkn rezeki dgn sumbangan dri saudara-mara, kwn jauh dan juga dekat..syukur..setidaknya teringan sket keperitan kami..

Terlalu panjang penulisan kali ini, smg insyaAllah diizinkan menulis lgi

No comments: